wtorek, 23 kwietnia 2013

Światowy Dzień Książki

Z okazji tego dnia trochę poszperałam i znalazłam bardzo ciekawą akcję;) Słyszeliście o niej? A może już gdzieś zostawiliście książkę? Mimo, że akcja odbywa się na terenie Warszawy, my też możemy spróbować w swoich miastach!
Światowy Dzień Książki zainicjowany przez UNESCO obchodzony jest od 1995 roku. Organizatorzy akcjiKsiążek od metra” zachęcają, by szczególnie w tym dniu podzielić się z innymi warszawiakami przeczytanymi książkami, które zalegają
w domowych biblioteczkach.

Zasady akcji są proste. Na pierwszej stronie książki należy umieścić podpis: ''Książek od Metra - FB/CzytamCzytam'' i tak oznaczoną publikację zostawić w miejscu publicznym. – Umieśćmy ją w takich miejscach, aby była widoczna dla innych, a przez to szybko znalazła nowego czytelnika – mówią organizatorzy „Książek od metra”.

Książki można rozkładać na przystankach, w autobusach, tramwajach czy metrze. Organizatorzy akcji przypominają, aby w danym miejscu umieszczać po jednym egzemplarzu. – Nie wkładamy książek do żadnych siatek albo kartonów. To nie makulatura i nie bomby – mówią organizatorzy. – Nie chcemy tworzyć w przestrzeni miejskiej składowiska starych książek – podkreślają.
 

Znalazca takiej ksiązki może ją zabrać do domu, przeczytać, a następnie zostawić dla kolejnego czytelnika w innym miejscu, zgodnie z zasadą „Przeczytaj i podaj dalej”
Organizatorzy zachęcają także, by robić zdjęcia znalezionym egzemplarzom i razem z opisem miejsca, gdzie został on zostawiony, przesyłać na adres czytam-czytam@szeptem.pl.

7 komentarzy:

  1. Ciekawe ile osób się przyłączyło do akcji :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Sympatyczna akcja! Sama kiedyś zostawiłam książkę na przystanku - mam nadzieję, że znalazła właściciela. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mieszkam w małej miejscowości, więc to raczej nie dla mnie, ale przyznaję że bardzo ciekawa akcja :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Podobają mi się akcje związane z zostawianiem książek w miejscach publicznych. Szczególnie chyba przypadły mi do gustu regały książkowe, bo zostawiając tam kolejną pozycję wiem, że nie stanie się jej nic złego (np. nie zmoknie :)).

    OdpowiedzUsuń
  5. Nominuje cię do Versatile Blogger Award , więcej informacji na moim blogu http://the-wings-to-the-sky.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Słyszałam gdzieś o tej akcji (albo bardzo podobnej, mniejsza) i sądzę, że jest ona bardzo ciekawa. Obawiam się jednak, ze znaleźć mogą się i tacy, którzy znalezioną książką po prostu przywłaszczą sobie 4ever, albo po pewnym czasie sprzedadzą ._. Heh, jakaż ja krytyczna. No ale cóż, różnie bywa.
    Ogólnie uważam, że masz świetnego bloga, bardzo inspirujący nagłówek ^^
    Pozdrawiam.
    Zapraszam: http://konie-filmy-ksiazki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń