poniedziałek, 30 lipca 2012

Proroctwo sióstr

Tytuł: Proroctwo sióstr 
Autor: Michelle Zink 
Wydawnictwo: Telbit   
Liczba stron: 368 
Ocena: 8/10 
Data przeczytania: lipiec 2012

Historyczne proroctwo rozdziela dwie siostry - uosobienie dobra...  
i wcielenie zła...
Która z nich zwycięży?
Trzymająca w napięciu powieść osadzona w epoce wiktoriańskiej. Brzmi naprawdę ciekawie, a jak jest w rzeczywistości?

Szesnastoletnie bliźniaczki Alice i Amalia razem z młodszym bratem Henrym - po śmierci ojca, zostają sierotami. Mieszkają na obrzeżach miasta razem z ciotką Virginią. Lia niespodziewanie zaczyna dowiadywać się dziwnych rzeczy na temat swojej rodziny. Odkrywa tajemnicę starego proroctwa, dodatkowo na nadgarstku dziewczyny pojawia się dziwne, wypukłe znamię. Lia i Alice stają się śmiertelnymi wrogami. Każda z nich odkrywa swoją rolę jaką spełnia w proroctwie, tym samym stając się częścią przerażającej tajemnicy...

Książkę czyta się bardzo szybko. Dużym plusem jest fakt, że już od pierwszej strony możemy wczuć się w mroczny klimat  XIX - wiecznego Nowego Jorku. Narracja powieści jest pierwszoosobowa, z punktu widzenia Lii, dzięki czemu mamy możliwość z przyjemnością odkrywać wraz z główną bohaterką tajemnicę proroctwa. Niestety, przez to brakowało mi drugiej, tej mrocznej siostry - Alice. Czytając powieść nie miałam wrażenia wiarygodności świata i realności postaci. Sama fabuła nie jest zbyt skomplikowana, ale mimo to powieści nie brakuje zwrotów akcji i barwnych opisów XIX - wiecznego miasta. Autorka bez wątpienia świetnie skonstruowała też samo proroctwo i stopniowe rozszyfrowywanie go. Dzięki nawiązaniu do biblii stało się bardziej realne i mroczne. „Proroctwo sióstr” to książka, która sprawia, że podczas czytania trzeba pomyśleć i szukać odpowiedzi razem z Amalią, odkrywać tajemnice proroctwa.

Mimo akcji w XIX w. bohaterowie używają języka prostego i współczesnego z małymi dodatkami gracji. Amalia jest bardzo mądrą i poważną jak za swój wiek bohaterką. Alice to postać bardziej mroczna, tajemnicza. Nie poznajemy jej zbyt dobrze, ale mam nadzieję, że w kolejnej części autorka poświęciła jej więcej uwagi.

Warto też wspomnieć o pięknym wydaniu książki. Gruba oprawa, lekko pożółkłe strony, ozdobione na dole starym ornamentem, nadają dodatkową magię powieści.

Podsumowując: gorąco polecam tą znakomitą powieść wszystkim fanom mrocznych klimatów i akcji osadzonej w XIX wieku. Dajcie się oczarować powieści i przenieść do wiktoriańskiego Nowego Jorku, poczuć kującą w serce grozę i napięcie, nie pozwalające wypuścić książki z ręki. Sama dałam się porwać, będąc na wakacjach i mam nadzieję, że kolejny tom również mnie pozytywnie zaskoczy.


Za książkę dziękuję:


✬ ✭  ✬ ✭ ✬ ✭

Jak możecie zauważyć już wróciłam z Grecji, było świetnie ^^ Jeśli mi się uda postaram się dodać jakieś zdjęcia ;)

10 komentarzy:

  1. Miałam okazję czytać całą serie. Boska, świetna i genialna.;D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ogromnie mi się podobał zarówno ten jak i następny tom. Pozostaje mi tylko wypatrywać tomu trzeciego ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. czytałam i podobała mi się :)
    teraz muszę dorwać kontynuację :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Książkę przeczytałam jakiś czas temu, ale nie byłam nią zachwycona. Uznałam ją za wymuszoną oraz niedopracowaną. Więc kontynuację sobie odpuszczę ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam wielką ochotę na te serie;)
    Nie mogę się doczekać.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Książkę poleca mi moja koleżanka, ale ona ma upodobanie do gniotów, w związku z tym nie jestem przekonana.

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam kontynuacje, ale jeszcze brakuje mi częsci 1. Mam nadzieję, że uda mi się ją zdobyc w najbliższym czasie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam na nią wielką ochotę ;) Czekam na zdjęcia ^^

    OdpowiedzUsuń
  9. Mam w planach, chociaż są książki które kuszą znacznie bardziej xD

    OdpowiedzUsuń
  10. Mnie bardzo podobała się cała trylogia, zwłaszcza polubiłam złą Alice. ;)

    OdpowiedzUsuń